اخبار و مقالات

مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی ساری مطرح کرد: اعلام حمایت 35 دهیاری از طرح بسیج همگام با کشاورز
تاریخ انتشار : 1395/6/29 ساعت 09:56:34



مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی ساری مطرح کرد:
اعلام حمایت 35 دهیاری از طرح بسیج همگام با کشاورز
۱۷:۰۴ (جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
مدیر کانون بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ساری مطرح کرد : بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان ساری درفصل اول زارعی برنج 95 بااجرای طرح ملی بسیج همگام باکشاورز با تحت پوشش قرار دادن 50روستا با اعزام 50 مهندس بسیجی به روستاهای شهرستان ساری در 6بخش کار خود را آغاز کرد.

بهرام لیالی بیان کرد : هدف از اجرای  طرح بسیج همگام باکشاورز  حضور کارشناسان کشاورزی در مزارع و همراهی با کشاورزان و بازدید  از مزارع و انتقال دانش روز به کشاورزان  برگزاری دوره های آموزشی علمی وتئوری برای برنجکاران در سطح مزارع و پایگاه های بسیج  اعلام کرد . لیالی اظهار کرد : ازسال 93 سازمان بسیج مهندسین کشاورزی طرح ملی را به عنوان طرح بسیج همگام باکشاورز در کشور اجرا نموده که درسال های بعدی این طرح تکمیل تر شده و عملکرد خوبی را به ثبت رسانده است.
مدیر کانون بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ساری بیان کرد : شهرستان ساری  در اجرای این طرح عملکرد خوبی داشته  ازجمله اقدامات انجام شده برای کارشناسان برگزاری دوره های آموزشی تخصصی وکاربردی و دوره های تسهیلگری و برای کشاورزان در هر مرحله کاشت داشت برداشت  سه دوره آموزشی ضمن بازدید های علمی برای کشاورزان برگزار گردید.  لیالی افزود: عملکرد مثبت این طرح واقدامات انجام شده توسط مهندسین بسیجی باعث گردید که 35 دهیار شهرستان ساری به صورت مکتوب از اجرای این طرح حمایت نموده واز اقدامات بسیج مهندسین کشاورزی ساری تقدیر به عمل آورده اند به گفته دهیاران شهرستان ساری باحضور مهندسین بسیجی بر سر مزارع و همراه بودن با کشاورزان  امید رابه آنان بازگرداند.
وی اشاره ای به بیان مقام معظم رهبری در خصوص کشاورزی کرد و گفت : کشاورزی یکی بخش های مهم وحیاتی کشورمیباشد و دولت برنامه ریزی دقیق داشته باشد.لذا یکی از برنامه های بسیج مهندسین کشاورزی کمک به دستگاه های متولی در جهت بهبود وضعیت کشاورزی  و مطالبه گری برای کشاورزان زحمتکش میباشد.
لیالی افزود: با توجه به بررسی وضعیت کشاورزی شهرستان ساری  توسط کارشناسان و نامه های متعدد دهیاران مبنی بر وجود مشکلاتی از قبیل  کمبود ادوات کشاورزی و عدم حمایت دستگاه های متولی و عدم خرید تضمینی محصولات مشکلات زیرساخت های کشاورزی لایروبی نهر ها وسد ها مناسب نمیباشد.
مدیر کانون بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ساری خاطر نشان کرد: همین امر و  واردات بی رویه محصولات باعث تغییر کاربری های غیرمجاز در سطح روستاهای مجاور شهر گردید . لذا این مسئله نیازمند برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده  مناسب با اقلیم و شرایط استان وشهرستان ها  توسط دولت و مسئولین متولی باید صورت گیرد.